كيمياء حيويه

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم.
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات
كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى.
أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه
كيمياء حيويه

҈ (`'•.¸(`'•.¸* منتديات الكيمياء الحيويه ترحب بكم*¸.•'´)¸.•'´ ) ҈


    (..<مرتبطة>...)

    شاطر
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الجمعة 05 نوفمبر 2010, 15:36

    أيوة أيوة بكلمك انتى ماتبصيش يمين و شمال... ها.. مرتبطة؟.. ......معلش انا هطول شوية ياريت تستحملنى






    شايفك مستغربة سؤالى... فى الحقيقة انا شفتك كاتبة على الأكونت بتاعك على الفيسبوك





    انك فى علاقة In a Relationship





    يعنى مرتبطة بواحد مش كده؟





    طبعا دى كلمة مش معناها و لا مخطوبة و لا متزوجة... لا فقط مرتبطة





    للى مش عارف معنى الكلمة أحب أوضح أكتر..





    كلمة مرتبطة معناها إن البنت ببساطة بتعرف شاب غالباُ بيكون فى السر و بيكون بينهم ما يسمى بعلاقة عاطفية





    و ممكن يتقابلوا و يخرجوا كمان..اه عادى و ماله





    و ايه المشكلة لما تتقابل بنت مع ولد و يخرجوا؟





    إذا كانت مش عاملة حساب لربنا ..حتعمل حساب لأهلها؟؟





    انا ليه شايفك منزعجة من كلامى؟ هو انا بقول حاجة غلط لا سامح الله؟





    آآآه انتى مافهمتيش قصدى ايه لما قلت مش عاملة حساب لربنا صح؟





    طيب أنا حوضحلك





    هو انتى لما تقابلى أو تعرفى شاب فى السر من ورا أهلك ده يبقى حلال و لا حرام؟





    مش عاوزة تردى عليا؟





    تحبى أرد عليكى انا؟





    حرد عليكى و لكن بكلام ربنا اللى شايفك و مضطلع على كل افعالك





    بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ... (إلى أخر الآية فى سورة



    النساء:25)..عرفتى الرد؟





    المسافحات يعنى اللى بيرتكبوا فاحشة الزنا





    و كلمة متخذات أخدان يعنى ليهم أخلاء (حبيب) فى السر.. يعنى بتعرف شاب فى السر ن ورا أهلها





    يعنى ربنا قال على النساء المؤمنات انهم محصنات علشان مش بيعملوا سفاح و لا بيتخذوا أخدان..





    عرفتى حجم الغلط بتاعك قد ايه؟





    طيب انتى قريتى كلام ربنا فى الآية الكريمة





    وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا ﴿الإسراء: ٣٢﴾





    لاحظى هنا إن ربنا مثلاً لم يقل لا تزنوا... لا ده قال وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا





    ده يعنى ايه؟؟





    يعنى نبعد عن الأسباب اللى تؤدى إلى الزنا علشان لا نقع فى الزنا





    طيب يا ترى ايه الأسباب اللى تخالينا نقع فى الزنا؟؟





    أفندم؟؟ انتى حتعملى نفسك مش عارفة؟





    هو انتى بتعملى ايه زيادة عن اللى مكتوب؟





    أيوة طبعا حضرتك لما بتكلمى شاب و بتعرفيه فى السر و بينكم ما يسمى بعلاقة عاطفية





    مش بتخضعى فى القول ؟ يعنى بتتكلمى بدلع معاه... ما تنكريش و خالليكى صريحة مع نفسك





    و لما يسمع صوتك و انتى بتدلعى بيطمع فيكى و زى ما ربنا قال





    فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا





    تعرفى يطمع فيكى يعنى ايه؟ يعنى شهوته تقوم عليكى لانك بتشجعيه على كده





    طبعا كلامى نرفزك و بتقولى فى نفسك ايه الكلام ده و انت ازاى تكلمنى كده؟؟





    إهدى بس شوية و اسمعينى لحد الآخر و ماتكابريش ..الجرح لما حد بيلمسه.. بيؤلم





    لما بتخرجوا مع بعض مش بيحاول يمسك إيدك ؟





    طبعا فى مناسبات كتير لكده..بيعديكى الشارع مثلا؟





    هااا.. حصل مش كده؟





    كل اللى بقوله ده و مش شايفة أى أسباب تدعو للزنا فى المستقبل؟





    ده حتى الحكمة بتقول نظرة..فابتسامة..فموعد..فلقاء





    مش ماسكة إيد و كلام بدلع؟؟!!





    طيب تعالى بقة نجمع الكلام كده و نلخصه و نبص للصورة من بعيد





    إنتى تعرفى شاب من ورا أهلك





    بتكلميه بدلع و بيحصل بينكم كلام غرامى فى السر





    بتخرجوا سوا و سعات بيمسك اديكى أو على الاقل بيلمسها





    يا ترى عندك تعليق على الكلام ده؟





    ربنا قال مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ





    و انتى متخذة خليل فى السر





    ربنا قال فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ





    و انتى بتتكلمى معاه فى كلام غرامى من نوعية بحبك وحشتنى !!





    دلوقتى بقة فهمتى لما انا قلت من شوية انك مش عاملة حساب لربنا؟





    كان عندى حق مش كده؟





    عارفة... الولد اللى تعرفيه ده لو كان فعلا ابن ناس و محترم و مؤدب و بيحبك





    زى ما هو مالى دماغك كان عمل ايه؟





    كان قالك إحنا لازم علاقتنا تكون فى النور





    و ماينفعش نكون فى السر من ورا أهلك...انا لازم أخطبك





    لكن طبعا هو مش فى دماغه كده..إذا كان قدر يوصلك و بيسمع الكلام اللى بيحبه





    و ضحك و دلع يبقى ياخد خطوة رجالة ليه بقة؟





    طيب أقولك على معلومة حتضايقك أوى ؟





    الشاب اللى تعرفيه ده ما يرضاش ان أخته تعرف شاب فى السر زى ما بيعمل معاكى





    عارفة ليه؟ لإن بالمعايير الواقعية أخته أغلى منك عنده





    مهما قال و ضحك على عقلك بكلام معسول .. انما الواقع حاجة تانية





    ======================





    شايف فى عنيكى سؤال بيقول بس إزاى حتجوز واحد من غير ما يكون بيننا حب؟





    عاوزانى أرد عليكى؟





    انتى تعرفى القاعدة اللى بتقول ما بنى على باطل فهو باطل؟





    إنتى عندك علم إن أكتر من 70% من اللى بيدخلوا فى علاقة غير شرعية قبل الزواج (مرتطبين عاطفيا) بيحصل بينهم طلاق؟





    من ضمن الإحصائيات الكتيرة فى الموضوع ده





    فى أستاذ فى علم الإجتماع فى فرنسا إسمه الدكتور سول جور دون





    عمل دراسة ميدانية و توصل إلى نتيجة صادمة



    حوالى 85% من الزيجات اللى تمت عن طريق علاقات غرامية قبل الزواج انتهت بالطلاق !!





    بينما لا تتجاوز تلك النسبة ( 5 % ) في الزيجات التقليدية التي تعتمد على العقل



    والتريث ولا تستند الى الإندفاع العاطفي فتنهار عند أول منعطف ..سبحان الله





    دى نتيجة بحث من متخصصين فى مجال علم الإجتماع





    يعنى بإختصار شديد انتى بتعملى غلط بيغضب عليكى رب السموات و الأرض





    و علاقتك دى ربنا لا يبارك فيها





    بل غالباً ما سوف تنتهى بفشل ذريع و مؤلم و لو مش مصدقانى افتحى عنيكى كويس





    و شوفى الناس و اعرفى اخبارهم حتسمعى قصص كتييرة أوى غرام و حب و كلام من ده و فى النهاية





    نكد و قرف و خناق و طلاق فى سنوات الزواج الأولى (فى خلال 5 سنوات) عادةً





    تعرفى ليه؟؟... لسببين







    أولاً.. لإن ربنا لا يبارك فى علاقة غير شرعية و يكون الجزاء من جنس العمل





    ثانياً .. علاقات ما قبل الزواج تكون مبنية على أقنعة كاذبة و ردود أفعال معظمها مصطنع غير صادقة



    لشخصية الطرفان مهما كانت درجة العلاقة و بينخدع



    الطرفين و بيعتقد إن دى الشخصية الحقيقة و بيفتكر انه يعرف كل عيوب الطرف التانى





    و لإنك مش عايشة معاه و لا تعرفى حاجة عن عيوبه إلا اللى ظاهر منها..و ما خفى كان أعظم





    و طبعا بيحصل الصدمة فى الزواج بعدها لان العِشرة بتبين



    اللى دايما كان بيبقى مستخبى عنك فى الشارع أو الكافيه اللى كنتوا بتتقابلوا فيه.



    لإنه مش بيظهر ليكى غير اللى هو عاوزك تشوفيه او تعرفيه عنه







    يقول د. سول : إن الإندفاع العاطفي يعمي عن رؤية العيوب ومواجهتها ويوهم الشاب والفتاة أن الحب يصنع المعجزات بينما يعمل الطرفان في الزواج



    التقليدي على انجاح ارتباطهما ويعرفان أن الزواج مسؤولية وأعباء وتسامح وتنازل ،





    في الوقت الذي يعتقد العاشقان أن الزواج رحلة حب لا نهائية تخلو من المشاكل





    ==================================================



    لو بتحبى ربنا اقطعى علاقتك بالشاب ده و استغفرى لذنبك و ربنا غفور رحيم





    و الشاب ده لو محترم بجد حيخبط على بابك و يخطبك زى الرجالة من أهلك..





    أنا بقول الكلام ده لإنك غالية ..و شايفك مش حاسة بقيمتك لإنك لو حاسة فعلا بقيمتك





    كنتى قولتى لنفسك أنا جوهرة غالية ماحدش يقدر يقرب منها





    إلا راجل واحد بس يستاهلها.. زوجى.





    و افتكرى كلام ربنا





    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ





    ما تنزعجيش من كلامى بس فعلا انتى كنتى محتاجة اللى يفوقك من اللى انتى فيه



    واحد يكون كلامه مباشر من غير دبلوماسية و مجاملة

    avatar
    Karim..Gado
    عضو ماسي
    عضو ماسي

    عدد المساهمات : 7418
    تاريخ التسجيل : 06/11/2009
    العمر : 25
    الموقع : Mansoura university,Faculty of Science,Bio-Chemistry department

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Karim..Gado في الجمعة 05 نوفمبر 2010, 17:35

    بجد موضوع جميل جدا جدا جدا
    مش قادر اوصفه ولا اقول غير يا ريت الكل يعمل بالكلام ده مش بس البنات
    لان كل حاجه بنعملها زي ما المثل بيقول سلف ودين
    وزي ما في يوم ليك اكيد في يوم عليك
    واللي ف يوم غلط فباب التوبه لسه مفتوح
    وما اكبر فرحه الله عز وجل بعبد عرف خطأه فأتاه تائبا نادما

    بجد يا محمود جزاك الله خيرا علي الموضوع الجميل ده وربنا يجعله ف ميزان حسناتك


    _________________

    إذا لم تستطع أن تنظر أمامك لأن مستقبلك مظلم
    ولم تستطع أن تنظر خلفك لأن ماضيك مؤلم

    فانظر إلى الأعلى
    تجد ربك تجاهك ابتسم...

    فإن هناك من... يحبك... يعتني بك...
    يحميك ...ينصرك... يسمـعك يراك ...انه

    الله
    ما اخذ منك إلا ليعطيك...
    ومـا أبكـاك الا ليـضحكك...
    وما حرمك الا ليتفضل عليك ...
    وما ابـتـلاك الا لانـه يحـبـك...
    فكن مع الله واياك والتساهل بالمعاصي ...

    ******************************************
    لا تنظر الي صغر المعصيه ولكن انظر لعضمه من عصيت
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الجمعة 05 نوفمبر 2010, 18:00

    جزاك الله كل خير
    وربنا يتقبل من صالح الأعمال
    w merci 3la zo2k ya karem
    avatar
    the.angel
    عضو ماسي
    عضو ماسي

    عدد المساهمات : 1453
    تاريخ التسجيل : 24/02/2010
    العمر : 25
    الموقع : between stars

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف the.angel في الجمعة 05 نوفمبر 2010, 21:40

    موضوع رائع بجد واكيد طبعا كل حاجه ربنا امرنا بيها هى الخير لينا واللى يخالف اكيد بيندم حتى لو مش فى حينه
    فنسالك دائما ربى البعد عن معصيتك وحب طاعتك والرجوع اليك دائما فى اى شئ
    thnx1


    _________________
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في السبت 06 نوفمبر 2010, 19:20

    nice words
    merci the angle
    avatar
    Omnia El-Mansy
    عضو ماسي
    عضو ماسي

    عدد المساهمات : 1306
    تاريخ التسجيل : 02/02/2010
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Omnia El-Mansy في السبت 06 نوفمبر 2010, 19:26

    بجد بجد بجد الموضوع جميل
    وقوى اوى
    جزاك الله خير


    عدل سابقا من قبل Omnia El-Mansy في الثلاثاء 30 نوفمبر 2010, 18:42 عدل 1 مرات


    _________________

    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في السبت 06 نوفمبر 2010, 20:31

    لا تنسو الكاتب بدعائكم
    اسأل الله لى و لكم التثبيت .
    avatar
    Karim..Gado
    عضو ماسي
    عضو ماسي

    عدد المساهمات : 7418
    تاريخ التسجيل : 06/11/2009
    العمر : 25
    الموقع : Mansoura university,Faculty of Science,Bio-Chemistry department

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Karim..Gado في السبت 06 نوفمبر 2010, 21:46

    آآآآآآآآآمين


    _________________

    إذا لم تستطع أن تنظر أمامك لأن مستقبلك مظلم
    ولم تستطع أن تنظر خلفك لأن ماضيك مؤلم

    فانظر إلى الأعلى
    تجد ربك تجاهك ابتسم...

    فإن هناك من... يحبك... يعتني بك...
    يحميك ...ينصرك... يسمـعك يراك ...انه

    الله
    ما اخذ منك إلا ليعطيك...
    ومـا أبكـاك الا ليـضحكك...
    وما حرمك الا ليتفضل عليك ...
    وما ابـتـلاك الا لانـه يحـبـك...
    فكن مع الله واياك والتساهل بالمعاصي ...

    ******************************************
    لا تنظر الي صغر المعصيه ولكن انظر لعضمه من عصيت
    avatar
    Muhammad Fahd
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 91
    تاريخ التسجيل : 25/02/2010

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Muhammad Fahd في السبت 13 نوفمبر 2010, 18:04

    يخرب بيتك يا استاذ يا ياض يا رمزي..ويخرب بيت الدكتور سول بتاعك ده.......ايه الكلام ده يا خراشي
    هو ايه اللي 85 في الميه بينتهوا بالطلاق
    انت فاهم غلط
    الكلام ده في اوربا والدول المتقدمه اللي هم بيتعرفوا على بعض وانت فاهم الباقي فعشان كده بتنتهي بطلاق
    ثالثا هم كلهم بيطلقوا بعض هناك لانهم عالم اصلا............. انت عارف بقى وملهاش دعوه بحكايه العلاقه دي
    دا حتى ممكن تلاقي الدكتور سول ده مطلق......ههههههههههه
    اما في مصر...... طبعا عندك حق.....بس على فكره في حب برئ ونضيف من غير مسك الايد يا ابو الرماميز Very Happy
    ولو على الولد حيخطبها ازاي وهو في الكليه......يروح يقول لابوها....والله يا عمي انا طالب القرب منك
    يقوم عمك دا طردك بره البيت على طول ليه ؟؟؟؟...........لانك لسه في الكليه ولسه مشتغلتش
    وكمان يا رمزي انا اعرف ناس كانوا بيحبوا بعض حب شريف وعفيف وظريف ولطيف وكفيف
    ومكانوش بيعملوا حاجه غلط ولا كان في كمان مسك ايد.......و ربنا وفقهم الحمد لله
    والعلاقه الغير شرعيه دي اللي قبل الجواز دي ...بيكون الاتنين اصلا عاملين مع بعض كل حاجه....اسف طبعا
    دا طبعا مش موافقين عليه........ بس في علاقه شريفه مفهاش نظرات وحشه ولا ضحكه دلع من البنت ولا مسك ايد
    وبعدين يا رمزي .....الولد والبنت بيبقوا عاوزين يقولوا لاهلهم......بس ثقافه شعبنا ده ميرضهاش خالص......لان الاب والام
    مش حايتفاهموا معاهم اصلا ولا حايفهموا ان علاقتهم دي كويسه وعفيفه....وللاثبات قول لابوك كده انا مرتبط هههه
    وكمان في علاقات بتكون في علم الاب والام والاخوات كمان وبتبقى ناس كويسه على فكره
    وفي علاقات الكترونيه شريفه وعفيفه وكفيفه..مش لازم يخرجوا مع بعض يعني
    ولو حايخرجوا مع بعض يخرجوا ومعاهم تالت دا يكون اختها صاحبتها وتكون رقيبه عليكم.....وبكده مش حيبقى الشيطان ثالثهم
    وطبعا يا رمزي انا فاهم نيتك اللي كلها خير للجميع وعارف ان انت عايز تنصح الناس.....وانا برضه بضم صوتي لصوتك
    وربنا يهدي الشباب يا رب ويمنعنا من عمل اي شئ غلط
    وكل سنه وانت طيب يا ابو الرماميز
    وغير الصوره اللي انت حاططها دي ....انت متصور مع عسكري ولا ايه........هههههههه
    avatar
    rona
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 76
    تاريخ التسجيل : 01/04/2010
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف rona في السبت 13 نوفمبر 2010, 20:05

    بجد موضوع تحفه جداااااااااااااااااااااااااااااااااا وجزاك الله كل خير فعلا عندك حق فى كل حاجه بس الصراحه انا مش متفقه مع محمد لان عمر ما هيكون واحد ماشى مع واحده وحب يلعب بمشاعرها وهتكون نيته سليمه وكله بيكون كدب فى وجهه نظرى وزى ما قال محمود ما بنى على الباطل فهو باطل ولا يص الا الصحيح فعلا البنت لازم تخلى نفسها فى مكان محدش يقدر يوصلها فيه غير نصيبها بس.لكن فى سؤال محيرنى جدا هو الى يحب حد بس خايف يقوله مش علشان خايف من رد فعله بس علشان اولا خوفه من ربنا واحترامه لنفسه ممكن ربنا يجمعهم او مثلا لو مش بينهم نصيب هيقدر ينسى ازاى ؟ وسورى يا محمد انى مش متفقه معاك شويه ......... وبجد موضوه تحفه تحفه تحفه تحفه تسلم ايديك
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الأحد 14 نوفمبر 2010, 12:13

    بالنسبه لفهد انا خلاص رديت عليه بس مش هنا
    اما بالنسبة لرونا (((( من ترك شيئا لله بدله الله خيرا منه )))))
    اوضح ::
    الواحد اللى كل ما يشوف واحده وخلاص ينوى انه هيكلمها وبعدين
    يجى عندها ووبعد ما يبصلها يقف يفتكر ربنا هيبقى غضبه عليه قد ايه ...
    وهل هيقدر يستحمل زعل ربنا عليه .
    فيقول لأ ونزل عينه فى الأرض ويقول *إن شاء الله ربنا لو مقدرنيش وخطبتها وكانت
    من نصيبى اكيد ربنا هيكرمنى بأفضل منها
    وتكون مركز بنطلق من كل حاجه حلوة فى حياتى *

    وميرسى جدا على الأراء الجميلة ديت اللى عاوزلها مواضيع يترد عليها فيها .
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الأحد 14 نوفمبر 2010, 12:14

    وبرده مش هشيل الصورة لأنها عجبانى
    avatar
    major_pain
    عضو برونزي
    عضو برونزي

    عدد المساهمات : 274
    تاريخ التسجيل : 20/12/2009
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف major_pain في الأحد 14 نوفمبر 2010, 12:33

    موضوع جميل يارمزى اللهم قوى ايمانك يامعلم كده وتثبت اه واخد بالك كده تثبت على رايك

    وانا بقى على كده ربنا محضرى لى حاجه كبيره بقى قاعد اترك من زمان لحد ام هعنس خالص

    وانا كمان اتفق مع المعلم فهد فى حكايه ان الدراسه حصلت على الناس بتوع اوروبا والدول المتقدمه

    واحب اضيف كمان ان خلاص زمن ال........خلاص انتهى وبقى كله فى الفاضى ومافيش احسن من الاستيراد المحلى بقى

    انتاجه هابط خالص


    _________________
    avatar
    major_pain
    عضو برونزي
    عضو برونزي

    عدد المساهمات : 274
    تاريخ التسجيل : 20/12/2009
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف major_pain في الأحد 14 نوفمبر 2010, 12:36

    وانا غلطان انى صورتك شيل الصوره يابنى وحط صوره مرعبه زى كده واسمع كلام فهد يابنى تكسب


    _________________
    avatar
    Muhammad Fahd
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 91
    تاريخ التسجيل : 25/02/2010

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Muhammad Fahd في الأحد 14 نوفمبر 2010, 15:47

    ]size=18]وانا بضم صوتي لصوتك يازيزو
    خليك في الاستيراد المحلي..........هههههههه
    وكل سنه والمسلمين العاقلين بخير وسعاده وهنا[/size]
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الأحد 14 نوفمبر 2010, 19:00

    انتم بتقولوا كده علشان المحلى امامكم لليل ونهار
    انما المستورد علشان بعيد عنكم فيبقى غالى واحلى
    ومش شايل الصورة برده
    avatar
    rona
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 76
    تاريخ التسجيل : 01/04/2010
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف rona في الأحد 14 نوفمبر 2010, 21:26

    المعلومه وصلت وكلام جميل جدا وتسلم ايديك بجد على الموضوع
    avatar
    major_pain
    عضو برونزي
    عضو برونزي

    عدد المساهمات : 274
    تاريخ التسجيل : 20/12/2009
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف major_pain في الأربعاء 17 نوفمبر 2010, 10:51

    وانت طيب يافهد وايه الى بعيد ده يارمزى ده مليان فى كل حته بس هو تليفون واحد واستورد لك مليون واحده

    ياعم ارخص حاجه الوقت الصينى ب1500 جنيه انما المحلى يعمل كتير فالمستورد الوقتى اريح واضمن ياعم

    تقفيل نضيف يعنى مش شغل مصرى


    _________________
    avatar
    nolovenomerce_2
    عضو نشيط

    عدد المساهمات : 83
    تاريخ التسجيل : 26/12/2009
    العمر : 25

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف nolovenomerce_2 في الأربعاء 17 نوفمبر 2010, 12:12

    ولا أكنى قرأت حاجه ............والله
    بس هو الفراق اللى بيعمل كده
    ولا انت اللى كده اساسا ؟؟
    avatar
    major_pain
    عضو برونزي
    عضو برونزي

    عدد المساهمات : 274
    تاريخ التسجيل : 20/12/2009
    العمر : 24

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف major_pain في الأربعاء 17 نوفمبر 2010, 14:13

    ولا انا بهزر ياله متقلبش الموضوع جد


    _________________
    avatar
    mero_mrmr
    عضو برونزي
    عضو برونزي

    عدد المساهمات : 428
    تاريخ التسجيل : 01/02/2010
    العمر : 25
    الموقع : my secret world

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف mero_mrmr في الأربعاء 15 ديسمبر 2010, 23:07

    موضوع هايل بجد والله
    بس فعلا زى ما ناس كتير قالت فيه حب نضيف وبرىء
    لان الحب دة مش بأيد اى حد هو احساس وشعور محدش بيقدر يتحكم فيه
    بس فيه اللى بيقدر يخلى الحب دة برىء وفيه اللى بيخليه حاجة تانية
    عموما مرسيي اوى ع الموضوع دة
    avatar
    Prince of Persia
    عضو ماسي
    عضو ماسي

    عدد المساهمات : 2237
    تاريخ التسجيل : 08/11/2009
    العمر : 24
    الموقع : alone in my world

    @ رد: (..<مرتبطة>...)

    مُساهمة من طرف Prince of Persia في الأربعاء 16 فبراير 2011, 11:11

    mero mrmr 3andha 7a2 fe3lam
    tb wza kan el 7op da bareee2 ledargt en kan wa7d mn el tarafeen 7agat kant we7sha feeeh et3'ayrt ll 2a7san w kaman sefat kteeer feeeh et3'ayrt
    yatara da yeb2a esmoo eah
    ya reeet asma3 rodokom


    _________________

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 29 يونيو 2017, 06:26