كيمياء حيويه

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم.
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات
كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى.
أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

كيمياء حيويه

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم.
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات
كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى.
أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه

كيمياء حيويه

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
كيمياء حيويه

҈ (`'•.¸(`'•.¸* منتديات الكيمياء الحيويه ترحب بكم*¸.•'´)¸.•'´ ) ҈

Hegazy
أحمد شعيشع
6 مشترك

دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها

أحمد شعيشع
    أحمد شعيشع
    عضو ماسي
    عضو ماسي

دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها Empty دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها

مُساهمة من طرف أحمد شعيشع السبت 24 أبريل 2010, 20:54

وإحنا فى سيكشن الكميا الغير عضويه يوم الخميس حصل الأتى

بنت كانت ماشيه من قدام السبوره رجليها اتحشرت بين الخشب وكانت حشره ربنا ميورهاش لحد المهم البنت حسستنى ان قضبان السكه الحديد زنقت رجليها والقطر هيعدى من عليها الكلام ده كان قدام عينى فقمت جى مودى وشى الناحيه التانيه علشان البنت متتحرجش مننا لان دى زى اختنا
    البنات بتوع القسم الى معروفين بالنخوه ساعدوها فالمهم الحد لله البنت دى محصلهاش حاجه وابتسمت عادى حصل خير يعنى وكده وفضلت تتضحك مع صاحباتها

انا ساعتها كنت مع ياسر حبيب قلبى فياسر علق وقال هاتوا شينيور ينقذها فواحده من صاحباتها المقربين ليها سمعته وبصت ليه بصة استحقار وهو مبيهمهوش الناس الى زى دى زى ما كلنا عارفين ياسر

المهم السوسه لا قصدى البت صاحبتها راحت قلتلها كذا كذا لقينا البنت انهمرت فى البكاء ساعتها الكل استغرب الى كانت بتضحك من شويه لقيناها بتعيط أنا اول مره اشوف الحال بينقلب فى اقل من الثانيه والبنت احساسها عالى جدا عيطت ولقينا بحر دموع نازل من عنيها طلعت بره السكشن فالدكتور سألهم في إيه قالوا الواد ابوا نضاره اتريق عليها فالمهم الدكتور جه لياسر قالع انتا قلت لصاحبتك ايه قاله يا دكتور انا مقلتش حاجه فالمهم الدكتور سأل البنات على الى قال لقيت كم صوباع كده مكنتش تقدر تميز اذا كان صباع ايد ولا رجل المهم بيشوروا على النجم ياسر فالمهم الدكتور قاله اطلع بره وكان شكله وحش قلت نحل الموضوع فقلت للدكتور عاوزك بره فياسر قاله كذا كذا لقينا الدكتور ابتسم ابتسامته اللطيفه

ممكن الكلام ده كله مكنش يحصل من الاول لو اعتبرنا نفسينا اخوات والله ونبطل نفتن زى السوس كده يعنى الواحد بيبقى طالع من بيته مش عارف اذا كان هيرجع سليم ولا لا بس لقدر الله ان حصله حاجه الناس هتنقذه وممكن حد يقول كلمه كده ولا كده نعتبرها ذلة لسان ما انتى كنتى من شويه بتهزرى مع زمايلك لما واحد يقول كلمه لا اعيط مش عارف والله انا عاوز تفسير منكم بسرعه للكلام ده
    Hegazy
    Hegazy
    عضو برونزي
    عضو برونزي

دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها Empty رد: دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها

مُساهمة من طرف Hegazy السبت 24 أبريل 2010, 22:17

بس معلش يااحمد
    ياسر غلطان
    مايصحش برضك ان يعلق عليها
    مهما كانت دى زميلته وزى اخته
    مايصحش كده
    وبعدين انت ليه غلطت البنت
    ماممكن قعلا تكون بتتضايق لو ولد اتريق عليها
    زى ما الولاد برضك بيضايقوا لو بنت علقت

الترم ده بقى غريب اوى
    كله بيتخانق مع بعضه

ياريت نرجع زى الترم الأول
    أحمد شعيشع
    أحمد شعيشع
    عضو ماسي
    عضو ماسي

دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها Empty رد: دموع زائفه ..............للتودد إلى أقرانها ومعرفة مدى حبهم لها

مُساهمة من طرف أحمد شعيشع السبت 24 أبريل 2010, 22:24

فعلا أنا قلت لياسر كده بس ممكن نعتبر نفسينا إخوات وخلاص ونبطل القيل والقال دى يا حجز
    Hegazy
    Hegazy
    عضو برونزي
    عضو برونزي

مُساهمة من طرف Hegazy السبت 24 أبريل 2010, 22:40

معاك ان القيل والقال ده شئ وحش اوى
    والفتنة دى شئ مش كويس
    بس برضك ياسر حط نفسه فى وضع مش كويس من البداية
    وسمح للأنسانة دى انها تتكلم عنه
    ربنا يسامحها بقى
    الشبح2010
    الشبح2010
    عضو ماسي
    عضو ماسي

مُساهمة من طرف الشبح2010 السبت 24 أبريل 2010, 23:05

انا عارف ياسر كويس ومعاه من فترة وبيقعد معايا كتير وفعلا كلامه كتير ومش بيهمه حاجه بس دى حاجة مش كويسة فيك يا ياسر متزعلش منى الصاحب الصح هو الى يوجه صاحيه للطريق الصح مش الى يضحك عليه ويفهمه انه ملاك وانا مش موافقك يا احمد لان ممكن البنت تكون بتضحك علشان تبين لصحباتها بس انها كويسة لكن انت متعرفش اية جواها ممكن تكون زعلانة لسه ومضايقة خصوصا انكوا واقفين وفى دكتور كمان
    والاخت الى نقلت الكلام كانت غلطانة برضة
    سورى يا ياسر انت واحمد اتقبلوا رايي
    Karim..Gado
    Karim..Gado
    عضو ماسي
    عضو ماسي

الموقع : Mansoura university,Faculty of Science,Bio-Chemistry department

مُساهمة من طرف Karim..Gado الأحد 25 أبريل 2010, 08:26

no comment
    ساندي222
    ساندي222
    عضو جديد

مُساهمة من طرف ساندي222 الأحد 02 مايو 2010, 22:51

[b]يا ابني أنا والد البنت اللي الأخ ياسر اتريأ عليها ، و طبعا هذه البنت لا تسيء له و لا لغيره و ما دامت لم توجه له أي كلام فلماذا السخرية منها أو من غيرها ؟ لا زم ياسر هذا يعرف إن فيه بنات متربية ، و لو أنت صاحبه بلغه إن لم يتوقف عن الإساءة لبنتي أقسم برب الكعبة لأدمر مستقبله و بالقانون ، من فضلك بلغه إنه ما يبصش لبنتي و هي معدية أمامه ، و ساعة ميشوفها في الطريق يمشي من شارع ثان علشان يحافظ على مستقبله و يستر نفسه أمام زملائه و لو راجل يبقى يوجه نظرة و لا كلمة لبنتي بعد كده ، و على فكرة بنتي تحكي لي عن كل مايحدث لها مهما كان بسيطا .
    كلمة أخيرة لك أنت : الموضوع لا هو نكتة و لا يضحك و لاهو خدعة ، موقف إنساني حدث و لا يستدعي أن يكتب ، لو أنك رجل عاقل تحترم نفسك و تحترم من يعرفك فلا تضيع وقتك و وقتهم في حاجة فارغة ، لكن عموما أشكر لك أنك لم تكذب عند نقل الحدث و إن كنت ألومك على كتابته أصلا ، يا أخي الشباب اللي زيكم في كلية محترمة وراهم كتير يشغلهم مش ناس فاضية للهيافة ، و صدق رسول الله : لايكن أحدكم إمعة ، إن أحسن الناس أحسن وإن أساءوا أساء ، ولك مني كل الدعوات بمستقبل أفضل .
    [/b]
    أحمد شعيشع
    أحمد شعيشع
    عضو ماسي
    عضو ماسي

مُساهمة من طرف أحمد شعيشع الإثنين 03 مايو 2010, 00:54

أكيد بجد إنك والدها ولا ممكن تكون إشتغاله ناخد أضعف الإيمان ياسر يا عمو إنسان عفوى شويه بس راجل أوى لأبعد حد حضرتك ممكن تتصوره وبعدين أنا بقول في إيه لو إحنا كلنا إخوات بس ده الى أنا بقوله وبلاش حتة إن هضيع مستقبله وكده لأن إحنا مبنخفش وبنعرف ناخد حقوقنا كويس وشكرا ليك على دعوتك لينا وربنا يهدى النفوس وأنا مقدر كلامك كويس وأسف إن كنت تجاوزت حدودى
    Hegazy
    Hegazy
    عضو برونزي
    عضو برونزي

مُساهمة من طرف Hegazy الإثنين 03 مايو 2010, 10:00

الأستاذ والد البنت على حد قوله يعنى
    انا ماليش علاقة بالمشكلة
    بس لازم ارد غيبة ياسر
    اولا الموقف اللى حصل ده موقف عادى جدا
    وياسر تعليقه عادى يعنى ماقالش لفظ مش كويس
    اه طبعا انا باحترم رغبة البنت انه بالش الكلمة دى
    لكن الموضوع كان هذار ماوصلش للسخرية او الأساءة
    لأن ياسر عفوى بس حبتين
    ورغم ذلك احنا غلطناه وقولناه له مايصحش كده
    كلام حضرتك التانى ده هادمر مستقبله وهاخليه يمشى من الشارع التانى
    ده تهديد يعنى ولا ايه
    احنا دفعة محترمة جدا لابتسئ لبنت ولا بتقل ادبها على بنت
    وعلى فكرة ياسر محترم بس ممكن يكون عفوى شوية زى ماقلت قبل كده
    وبنات الدفعة دول زى اخواتنا
    ماحدش يرضى على اخته انها تتهان او تتسب

يارب تكون وجهة النظر الصحيحة وصلتك
    واتمنى ماحدش يرصلك اى وجهة نظر غلط
    ساندي222
    ساندي222
    عضو جديد

مُساهمة من طرف ساندي222 الإثنين 03 مايو 2010, 10:59

[ ده كلام محترم و أنا موافق عليه جدا لكن إما توضع نفسك مكاني و أختك أو بنتك تشتكي لك من ولد بيحاول يضايقها فماذا تفعل ؟ على فكرة أنا مش بتاع تهديد و أفترض في الناس حسن النية لغاية ما يثبت العكس ، و إذا لم أستطع حماية بنتي ممن يضايقونها فأنا لا أستحق الحياة ، القصد ليس تهديد بالعدوان و لكن المطلوب إنه يعرف إنني مش هسيب حد يضايق بنتي و أنا عايش ، و لو كنت ضعيفا و صاحب حق فسأنهش كل من يسيء لبنتي ، فما بالك إذا كنت أنا مش ضعيف ، صاحب الحق دايما قوي ، عموما و الله العظيم أنا والدها و من أسرة كبيرة و الحمد لله و أحترم ولاد الأصول ، وأستطيع أن أدافع عن أولادي ، رجاء و بكل الاحترام أن يكون هذا الكلام آخر هذا الموضوع ويتقفل و لك تحياتي ]
    أحمد شعيشع
    أحمد شعيشع
    عضو ماسي
    عضو ماسي

مُساهمة من طرف أحمد شعيشع الإثنين 03 مايو 2010, 15:35

عمو خلاص الموضوع إنتهى ونوعدك إننا هنكون فى دهر بنتك فى كل شده تمر بيها ويالا بقى نركز فى اليومين الى قبل الإمتحان وشدى حيلك يا باربى وإحنا متأسفين والموضوع مكنشى المفروض يوصل لكده فعلا وبس

الإحترام الإحترام الإحترام
    Hegazy
    Hegazy
    عضو برونزي
    عضو برونزي

مُساهمة من طرف Hegazy الإثنين 03 مايو 2010, 16:17

خلاص يبقى نقفل الموضوع ده
    وحصل خير
    Dark Knight
    Dark Knight
    عضو فضي
    عضو فضي

مُساهمة من طرف Dark Knight الإثنين 03 مايو 2010, 19:34

نقفل الموضوع ليه انا لو كنت قراة رد الفاضل الي فوق كنت فتحت الموضوع لاخر الحدود انا معملتش حاجه غلط انا علقة بكلمه بسيطه وكلنا ضحكنا وبعده كملنا شغل في المعمل وعلى فكره انا مبتهددش والي حضرتك عايز تعمله اتفضل اعمله ومش انا الي امشي من شارع تاني لما اشوف بنت سعتك ماااااااااشي وبعدين عيله كبير او عيله صغيره احنا كلنا متسويين قدام ربنا.....

خلاصة الموضوع انا مبخفش غير من ربنا ....و أنا مغلطش في بنت سعتك.
    أحمد شعيشع
    أحمد شعيشع
    عضو ماسي
    عضو ماسي

مُساهمة من طرف أحمد شعيشع الإثنين 03 مايو 2010, 19:55

خلاص يا عم المستشار حصل خير ويلا علشان عاوزين نقفل علشان عندنا امتحانات

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة 19 أبريل 2024, 17:02